Ne úgy, hogy Walaky mentse már meg őket a muszlim szélsőségesektől, hogy nekünk a kisujjunkat se kelljen értük mozdítanunk. A metafizikai
közbelépésért végzett ima és a fegyveres támadás között, félúton látom a megoldást.
Ha belegondolunk, az ima már a magyarok nyilai ellen sem segített.
Annál hatásosabbnak bizonyult előrenyomuló őseink határozott
leállítása néhány csatában, majd a többségük megtérítése. Ennek
köszönhetjük a mai jólétünket és demokráciánkat. A Koppány-tábor
leszármazottai nem reklamálnak, hogy aljasul elvették tőlük az
ázsiai életformát, amelyet ápolva most olyan szépen és jól
élhetnének, mint például a mongolok...
A muszlim szélsőségesek békés, de határozott leállítása és a
többségük keresztény hitre térítése hozhat megoldást a
Közel-Keleten. Ha ezt kimondjuk, mindjárt össze is áll, mi a
teendő. A fejlett Európában már most is szép számmal vannak
megtérítendő muszlimok, beszélik a nyelvünket, könnyen el lehet
őket érni, rajtuk kezdhetjük a térítést. Természetesen csakis
önkéntes alapon, hiszen a békét nem lehet erőszakkal terjeszteni.
Ha nem akarnak megtérni, mert értékesebbnek látják a jelenlegi
kultúrájukat, bizonyára örömmel utaznak majd vissza bele, helyet
csinálva a menekülésre kényszerülő közel-keleti keresztényeknek.
Így érvényesül a választás szabadsága, nem erőszak a nyugati
kereszténységgel elérhető jóléti demokrácia.
Vajon hányan látjuk a nyugati kereszténységet a világ
legértékesebb társadalmi-erkölcsi rendszerének, amellyel az egész
emberiség jól jár? Attól tartok, nem elegen ahhoz, hogy az
üzenetünk tiszta és világos legyen. Aki ma keletről figyeli a
nyugatot, azt látja, hogy a keresztények nem húznak világos határt
a világnézetük és a pornográfia, a vadkapitalizmus, a se fiú-se
lány kultúra, az ezoterizmus és a teljes szellemi zűrzavar közé.
Keletről úgy tűnhet, a keresztények ezeket különösebb ellenállás
nélkül elfogadják, a szabadság vadhajtásai mintha a kereszténység
szerves részét alkotnák. Mi tudjuk, hogy a csendes többség minden
nyugati országban ellenzi a túlkapásokat, de a néma ellenzés nem
hallatszik, nem látszik, kifelé nem mutatkozik.
Az iszlám szélsőségesei a maguk logikája szerint úgy okoskodnak, hogy ha nincs szabadság, nincs vadhajtás sem. Ha a lány nem jár iskolába, nem fog visszabeszélni, nem követel majd jogokat. Ha a nőkre zsákot húznak, tuti nem öltöznek monokinibe. Sokkal egyszerűbb és gyorsabb elvágni a másként gondolkodók torkát. A mi hibánkból nem látszik kifelé, hogy a nyugati kereszténységre jellemző szabadság jobb és értékesebb lenne a tálibok rémuralmánál. Pl. aki tanul, nem lesz mind hagyománytagadó, és akinek nincs zsák a fején, nem lesz automatikusan házasságtörő vagy prostituált. Keresztényként ma még nem tudjuk ezt láthatóvá tenni a külső megfigyelő számára, és ez a muszlim szélsőségesek hajtóereje. Ha világossá tesszük, hol a határ a nyugati kereszténység és a szabadság vadhajtásai között, és mi az, amit már láthatóan/hallhatóan ellenzünk, nem csak magunknak használunk, hanem a tálib típusú mozgalmak vitorlájából is kifogjuk a szelet.
Az iszlám szélsőségesei a maguk logikája szerint úgy okoskodnak, hogy ha nincs szabadság, nincs vadhajtás sem. Ha a lány nem jár iskolába, nem fog visszabeszélni, nem követel majd jogokat. Ha a nőkre zsákot húznak, tuti nem öltöznek monokinibe. Sokkal egyszerűbb és gyorsabb elvágni a másként gondolkodók torkát. A mi hibánkból nem látszik kifelé, hogy a nyugati kereszténységre jellemző szabadság jobb és értékesebb lenne a tálibok rémuralmánál. Pl. aki tanul, nem lesz mind hagyománytagadó, és akinek nincs zsák a fején, nem lesz automatikusan házasságtörő vagy prostituált. Keresztényként ma még nem tudjuk ezt láthatóvá tenni a külső megfigyelő számára, és ez a muszlim szélsőségesek hajtóereje. Ha világossá tesszük, hol a határ a nyugati kereszténység és a szabadság vadhajtásai között, és mi az, amit már láthatóan/hallhatóan ellenzünk, nem csak magunknak használunk, hanem a tálib típusú mozgalmak vitorlájából is kifogjuk a szelet.
Tudatosítsuk, hogy a nyugat jóléte és demokráciája keresztény
vívmány, máshol nem lelhető fel, kereszténység nélkül nem érhető
el. Nem érhető el a keleti kereszténységgel sem, mert ott a
központi hatalom nem ad elég szabadságot az egyénnek, hogy abból
demokratikus jólét legyen (lásd: Oroszország). Nem érhető el a
déli kereszténységgel sem, mert ott nincs hagyománya a szorgos
munkának, amely nélkül nincs jóléti demokrácia, és túl sok a
szenvedély az ésszerű gondolkodáshoz, amely nélkül nincs
demokratikus közélet. A központi hatalom és az egyén, az
érzelem és értelem, a szorgalom és szemlélődés egyensúlyát csak a
nyugati kereszténység biztosítja, ezért van épp a nyugati
keresztény országokban jóléti demokrácia. Az úgynevezett "emberi
jogok" rendszere egy mesterséges konstrukció, elválaszthatatlan a
nyugati kereszténységtől. Nem véletlenül található az összes
jogvédő szervezet közponja nyugati keresztény országban. Mondjuk
ki nyíltan: minden más kultúra többségét, és főleg elitjét,
teljesen hidegen hagyják az emberi jogok, a hatalmi koncepcióikban
nem kívánatos elem a demokrácia - külső ráhatással ezért nem
sikerült egyetlen társadalmat sem demokratizálni.
Hogyan érinti ez a Közel-Keletet? Úgy, hogy vagy nyugati
keresztények lesznek, vagy teljesen kipusztítják először a másként
gondolkodást, azután a bármiképp való gondolkodást. Végül egy
Dzsingisz káni erőszakra épülő rendszerben fognak tengődni,
amelyből nincs békés kiút, mert a békés ellenzéket mindig előbb
kaszabolják le, mint hogy hatása lehetne. Paradox helyzet, hogy a
közel-keleti olajon keresztül, a nyugati keresztény jólét
autókényszere finanszírozza az erőszakhullámot, amely a
közel-keleti kereszténység teljes eltörlésével fenyeget.
Kényelemszeretből végignézzük hittestvéreink legyilkolását?
Járjunk inkább biciklivel és biodízellel (vagy hidrogénnel!) pár
évig, szembesítsük az iszlám világot azzal, hogy az erőszak ördögi
köre fenntarthatatlanlan.
A nyugati kereszténység ezek szerint felsőbb rendű minden más
világnézetnél? Csak egyféle megközelítésben az, ne abszolutizáljuk
rögtön a látásmódunkat.
Minden nagy kultúrának vannak értékei, legyünk ezekre nyitottak. A
judaizmus például olyan oktatáshoz és műveltséghez vezet, amely
irányító szerepbe juttatja a judaistákat minden olyan
társadalomban, amely eltűri, hogy más világnézetűek irányítsák a
saját javukra. Ebből a szempontból a judaizmus világbajnok, noha
önálló társadalmat képtelen működtetni, mint Izrael példája jelzi.
Az iszlám terjeszti a leggyorsabban az értékrendjét, amely egyben
a legegységesebb és legfegyelmezettebb értékrend is, mivel
egyszerűen lekaszabolja az ellenállást. E tekintetben az iszlámnak
nincsen párja, noha kibékíthetetlen ellentétben áll a demokratikus
gondolkodásmóddal.
Ha Izraelben békés keresztény társadalom élne, a judaizmus lenne
rá a legalkalmasabb, hogy egy generáción belül elitté váljon,
átvegye az irányítást, és jobbágysorba süllyessze a
keresztényeket. Az így kialakult helyzetben az iszlám lenne a
legalkalmasabb arra, hogy egy éven belül vérbe borítsa, leuralja,
és gondolatmentes sivataggá tegye Izraelt. Attól kezdve az
járhatna iskolába, akinek a muszlim előljárók szerint szabad
iskolába járnia. Izrael azonban nem békés keresztény társadalom,
hanem állig felfegyverzett judaista teokrácia, ezért maradhat fenn
az elsöprő muszlim létszámfölény ellenére. Csakhogy fegyverrel nem
lehet békét és jólétet elérni, szellemi fölénnyel nem lehet
normális államot működtetni, hovatovább, a kék galléros munkát is
el kell végeznie valakinek. Ahol ezt másodrendűnek tartottakra bízzák, az nem nevezhető igazságos társadalomnak.
A nyugati kereszténység világelső a békés jóléti
demokráciteremtésben, ebből az egyetlen szempontból felsőbb rendű
minden más világnézetnél, illetve társadalmi-erkölcsi rendnél. Ez
az egyetlen szempont viszont mintha meghatározná az emberiség
boldogságát. Legyünk büszkék a nyugati kereszténységünkre, üzenjük
meg világosan a közel-keletieknek, hogy erre van előre.
Imádkozzunk, hogy összeálljon a fejünkben az a gondolati rend,
amely megadja a bátorságot, hogy kamatoztassuk a tálentumainkat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése