2011. május 22., vasárnap

Hat év hit és hat

A gazdaságfejlesztés nem működik olyan gyorsan, mint a hajnövesztő. Terméket kell találni, le kell gyártani, el kell adni, és ez idő. Főleg ha azt sem tudjuk, hol keressük a mit.

Adok néhány ötletet: nem gyártunk prémium kategóriás háztartási gépeket, nagy nyomású kávéfőzőt, presszógépet, igényes porszívót, no-frost hűtőt, 1400-as centrifugájú mosógépet, kerámialapos tűzhelyet -- holott szép és helyénvaló feladat lenne ilyeneket gyártani.

Nem készítünk fokhagymanyomót, és nem termelünk hozzá való fokhagymát. Nincs kecskesajtunk, juhsajtunk, bioborunk, de még diétás nagymamalekvárunk sem. Ezeket keresik nyugaton, keresik keleten, és nem igazán találhatók a hazai polcokon.

Nincs igényes bringánk, sem elektromos akármink -- rollertől motorcsónakig. Szintén nincs napelemünk és otthoni energiagazdálkodási rendszerünk. Pedig lenne rá piac nyugaton és nálunk is. Észbe kéne kapni, átfogó állami programot indítani az említettek, és még rengeteg más népi ötlet felkarolására. Az ősi kínai bölcsesség most is érvényes: a nemzeti gazdaságfejlesztés hosszú útja az első lépéssel kezdődik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése