A. A horda vadászai megpillantják a mamutot.
- Hajtsuk jobbra, a szakadék felé - kiáltja a főnök.
- Már elnézést, felőlünk vagy a mamut felől nézve jobbra? - kérdezi az ősfilozófus.
- Amerre a szakadék van.
- Ez így nem pontos. Arra gondolsz, hogy a "szakadéknak" nevezett hirtelen mélyülő tereptárgy optikai alapon vélt feltalálási helyének irányába?
- Jogos a kérdésed, vitassuk meg.
B. A horda vadászai megpillantják a következő mamutot. Nagyon örülnek, miután az előzőt elszalasztották.
- Hajtsuk felőlünk nézve jobbra, a szakadéknak nevezett hirtelen mélyülő tereptárgy optikai alapon vélt feltalálási helyének irányába - kiáltja hörögve a főnök, a mondat során kifogyva a szuszból.
- Szóval a szakadék felé? - kérdezi az egyik vadász.
- Ja.
- Oké. Miért nem ezzel kezdted?
- Nem tisztáztuk, hogy mit hajtsunk. Valójában "mamut"-nak nevezett hosszú szőrű, agyaras nagyemlőst akartál mondani? - szól közbe az ősfilozófus.
- Tudod mit? Maradj itt, és tisztázd. Mi inkább vadászunk.
C. Egy hónappal később a horda vadászai megpillantják a harmadik mamutot. Az ősfilozófust ezúttal nem hozták magukkal. A főnök némán mutatja, mit tegyenek, a vadászok egy hang nélkül engedelmeskednek. Már tudják a dolgukat.
- Na, erre varrjon gombot Okoska - nevet kisvártatva a zsákmányt szeletelő főnök.
- Szerintem meg örüljön, ha kap a húsból.
A három történetben három különböző kommunikációs stratégia jelenik meg, háromféle eredménnyel. Hogyan befolyásolja a kommunikáció a cselekvést?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése