2013. február 25., hétfő

A politikai korrektség mint MLM rendszer

A több szintű marketing (Multi-level Marketing, MLM) rendszerek sajátossága, hogy áruikat nem bolt, hanem közvetlen értékesítés útján juttatják el a fogyasztóhoz. A hierarchiában dolgozó értékesítők nem csak a saját forgalmuk, hanem az általuk beszervezett értékesítők forgalma után is jutalékot kapnak. A legismertebb MLM hálózat az Amway. Az értékesítők forgalomtól függően ezüst-arany-platina-gyémánt, stb. fokozatot érhetnek el, ami fokozatosan növekvő jutalékot, prémiumot, jutalomnyaralást, autót, házat, stb. eredményez. Az MLM rendszerek évente 1-2 alkalommal kongresszust rendeznek, ahol a legsikeresebb "platinák" és "gyémántok" előadják sikerük, gazdagságuk titkát, a közönség pedig vallásos lelkesedéssel ünnepli őket. Az MLM áruk jellemzője, hogy kereskedelmi forgalomban nem kaphatók, és legalább kétszer annyiba, nem ritkán 5-10-szer annyiba kerülnek, mint ha boltban árulnák őket. Az extraprofit nagy része a legfelső szint zsebébe kerül. Akik ott "dolgoznak", a gyakorlatban már csak lelkesítő előadásokat tartanak arról, hogy hogyan kell dolgozni. Minden MLM rendszer számára létfontosságú, hogy az alsó szinten lévők maguk is rendszeresen vásárolják, fogyasszák a termékeket, és folyamatosan beléptessenek másokat, akik maguk is..., és így tovább. Az MLM a pilótajáték rokona, azzal a különbséggel, hogy a pilótajáték résztvevői végül elveszítik a befektetett pénzüket, az MLM tagjai pedig egy idő múlva rájönnek, hogy indokolatlanul sokat fizetnek a termékekért, és ekkor a hálózat fokozatosan elsorvad.

A politikai korrektség felfogható egy olyan MLM rendszerként, amelynek áruja a "szabadság, testvériség, egyenlőség" negatív vonatkozásaiból kikevert Politikai Korrektség Tana (PKT). Minél magasabban van egy forgalmazó a rendszerben, annál többet profitál a terjesztéséből.

Mint minden MLM rendszernek, a politikai korrektségnek is szüksége van egyszerű fogyasztókra (PK-kra), akik napi szinten használják a terméket, hisznek benne, és lelkesen finanszírozzák a rendszer működését.  Előfizetnek a PK újságokra, olvassák a PK könyveket, nézik a PK csatornákat és filmeket. Ők tartják hatalomban, pénzközelben a főkorrekteket, azaz a PK papságát adó liberális értelmiséget. Ez a szint a PK jobbágysága.

Az alsó szintű forgalmazó (PK aktivista) erkölcsi elismerésben részesül, büszkén vallhatja, hogy politikailag korrekt (progresszív, humanista, genderpárti, antifasiszta, antirasszista, stb.), részesül a PK hálózat eszmei támogatásából, ennek segítségével küzdhet a politikailag inkorrektek (az ú.n. fasiszták, rasszisták, szélsőségesek, homofóbok, maradiak, klerikálisok, stb.) ellen. Ez a szint a PK kisnemessége.

A középszintű forgalmazó (arany fokozattól felfelé) véd- és dacszövetséget vállal az MLM ügyével, és pénz, hatalom formájában élvezi annak előnyeit. A PKT tanait készségszinten ismeri és alkalmazza, de nem képes kreatívan alakítani. Ez a szint a PK középnemessége.

A PKT-t a felső szintű vezetők határozzák meg, s mivel a tan ellentmondásos, rendszertelen rendszer, folyamatosan alakítják az érzelmi üzeneteket, hogy ez ne derüljön ki, így lépéselőnyben maradjanak az ésszerű gondolkodással szemben. A politikai korrektség fő haszonélvezői a liberális értelmiségiek, akik a PKT-vel érdekeik szerint alakítják a társadalmat, és a PK aktivisták lelkes közreműködésével csúcson maradva maguk köré csoportosítják a társadalom ingó és ingatlan javait. Így lesz belőlük a PK papi arisztokráciája -- amely sajnos kevéssé hasonlít a meritokrácia felső rétegére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése