Budakesziről egész héten nehéz bejutni reggelente a Moszkva térre. (Nota bene: a Széll Kálmán térre sem könnyebb.) Ez az egyéni élethelyzet futurista ötletet hozott ki belőlem. Ha az autók többsége fel lenne szerelve interaktív navigációs rendszerrel, akkor az egyfelől tájékoztatna a dugókról, másfelől egy központi számítógép összegyűjthetné a megadott úticélokat, majd egy Nobel-várományosaink által kidolgozott, forgalomirányítást optimalizáló algoritmus alapján egyéni útvonaltervet készíthetne úgy, hogy mindenki a lehető leggyorsabban érjen oda. Általában busszal járok, de mivel a nagyrészt egysávos úton a busz is az autók mögött tötyög, az interaktív navigációs megoldás számomra is közvetlen előnyt jelentene.
A rendszer felhasználói díja pedig részben fedezhetné a főváros közösségi közlekedésfejlesztésének költségeit. Ez a távoli jövő, hiszen ma még elenyésző a kétirányú adatcserét támogató navigációs rendszerek aránya. Rövid távon nincs mese, az 1 órán belül akárhány átszállásra jogosító menetjeggyel együtt sürgősen be kell vezetni a dugódíjat. Apropó: ez igazán méltó népszavazási téma lenne az LMP számára.
A rendszer felhasználói díja pedig részben fedezhetné a főváros közösségi közlekedésfejlesztésének költségeit. Ez a távoli jövő, hiszen ma még elenyésző a kétirányú adatcserét támogató navigációs rendszerek aránya. Rövid távon nincs mese, az 1 órán belül akárhány átszállásra jogosító menetjeggyel együtt sürgősen be kell vezetni a dugódíjat. Apropó: ez igazán méltó népszavazási téma lenne az LMP számára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése