2013. március 19., kedd

Mit tanítsunk földrajzból

Hazánk szép tájai mellett a turistaparadicsomok részletes adatait, Barbadostól a Seychelles-szigetekig.

Említés szintjén ezek a mostani tananyagban is szerepelnek, de az Élet követelményeihez alkalmazkodva célszerű módosítani az arányokat. Szerepeltessük említés szintjén az országok gazdaságföldrajzát, és tegyük a hangsúlyt a látnivalókra, abból kiindulva, hogy ha valaki a hibrid autók gyártásához alapvető bolíviai lítiumkészlettel foglalkozik majd főállásban, öt perc alatt hozzájut minden szükséges ismerethez, aki viszont évente kétszer fapados vakációra készül távoli országokban, annak hetekig tart majd a háttéranyag összegyűjtése. Lelkesítsük fel előre az érdekességekre.

Ha eddig az volt a földrajztudomány mottója, hogy nem árt rendszerszerű ismeretekkel rendelkezni mindarról, amit valószínűleg sosem fogsz közelről látni, akkor ideje új mottót bevezetni: íme egy kis előzetes, színes csokor a te jövedelmeddel is megismerhető világ csodáiból. Ha így tanítjuk a földrajzot, a hatás nem marad el, kevesebben jelentenek majd beteget az "Ahol a Gyűrűk urát forgatták" címmel íratott dolgozat reggelén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése